Regidoria de Seguretat Ciutadana i Emergències

Competències

 

La principal funció de l’àrea de Seguretat Ciutadana és la de facilitar la convivència ciutadana, promoure el respecte pels espais comunitaris i posar la Policia al servei dels ciutadans de Castellbell i el Vilar. En aquest camp es desenvolupen accions amb l’objectiu d’aconseguir més seguretat al nostre municipi.

 

En l'àrea d’Emergències, les nostres tasques principals són:

  • Prevenir, entès com un conjunt d’actuacions encaminades tant a la disminució dels riscs com a llur detecció immediata, mitjançant la vigilància.
  • Planificar les respostes davant les situacions de greu risc col·lectiu i les emergències, i també l’estructura de coordinació, les comunicacions, el comandament i el control dels diferents organismes i entitats que actuen en aquestes respostes.
  • Intervenir per anul·lar les causes i pal·liar, corregir i minimitzar els efectes de les catàstrofes i les calamitats públiques.
  • Restablir els serveis essencials i la confecció de plans de recuperació de la normalitat.
  • Impulsar, coordinar i homologar els plans d’autoprotecció que es desenvolupen en l’àmbit municipal.
  • Preparar adequadament a les persones que pertanyen als grups d’actuació local.
  • Potenciar la participació social i del voluntariat en les tasques de prevenció i emergències que afecten a la ciutat i al seu entorn.
  • Informar i formar a les persones i col·lectius que puguin ésser afectats per riscs, catàstrofes i calamitats públiques.
  • Dissenyar, planificar i posar en marxa simulacres i exercicis.
Darrera actualització: 19.10.2023 | 10:35